Every artist was first an amateur

This quote motivates me every time when I want to give up.
It says: "Keep practising and you will quickly improve your (artistic) skills!". And this is the only true way to become a better artist.

In terms of this matter, I'm going to show you some of my current drawing/painting experiments:

I am currently rediscovering my love for traditional drawing/painting. :'D
This is a portrait of Jonathan Rhys Meyers - an Irish actor - who already played many (hot <3) roles like the king in the series "The Tudors".
Here I tried to use a new technique - the dry-brush-technique. But it turned out a little bit different, as you can see :'D
Duration: 4 hours; Paper: DIN A3 (URSUS); Paint: tempera paints

My work space :'D


Some sketches... (most of them are from the art lesson of my school):






I'm currently working with Cinema 4D and other 3D programs. So, here is my first 3D attempt:


A table.. amazing, eh? :'D

 Finally, here are some pictures, where I got features of myself and my art :D

KONEKO magazine:


Websites (klick):



(I'm so productive this month lol)
 Cya :)

5 comments:

  1. Waaaaahhhhhh Jonathan Rhys Meyers *_* Sandra ich fang gleich an mit sabbern :D ich lieb lieb lieb liebes es ^.^
    ein Bild von dir in einer Zeitung oO krass :D kann man die im Laden kaufen? :)
    ich bin voll neidisch auf dein Holz, Muschel und zeugs für Kunst. ^^
    bah aber das Bild von Jonathan hats mir angetan *anstarr* :)

    glg Cindy

    ReplyDelete
  2. @Cindy: Ahahahahaha XD, dankeschön <3. Wusste gar nicht, dass du den auch magst :D.
    Ja, die kann man im Laden kaufen (solange der Vorrat reicht XD). Ach, ich find das nich so toll, habs bloß gepostet, weils sonst zu leer aussah XDD. :D

    ReplyDelete
  3. Sandra er spielt bei Klang des Herzens mit. der film ist so mega. steh sonst nicht so auf Romantik Filme aber der ist toll :D
    okay da muss ich morgen gleich mal die Augen offenhalten nach der Zeitung :)

    ReplyDelete
  4. ich muss sagen der tisch ist awesome :D
    die magie die dem im völligen gleichgewicht auf 3 beine stehen lässt soll doch sicher den konflikt zwischen übernatürlichen denken und physikalischen gesetzen darstellen, der in verbindung mit der vortschreitenten möbiierung einhergeht XD

    ReplyDelete
  5. was hat m4x da geschrieben? ich vertsh das nich ganz, das is zu hoch für mich...^^
    aber das ganze zeug is echt mega geiel, ich liebe deinen blog!!!

    nikola-chan alias mizore^w^

    ReplyDelete