Study & Poster


That's a quick 30 min study of a dragonfly. It's really rough painted, I know :'D
Here are some steps:




I have made this poster for our English lessons and it shows Kissin' Kate Barlow (Kathryn Barlow), who plays a famous robber and murderer in the book "Holes" by Louis Sachar which we had to read.
Actually, it's a pretty good reading material, but I still prefer "harder" stuff :'D.



I used normal white drawing paper (size: DIN A3), which I baked in the oven to make it look brown-yellowish.
Then I burned the edges with a lighter to improve this special old look.
Finally, I glued the letters on the paper, which I had previously printed and cut out, and drew the portrait.

5 comments:

  1. Ich muss sagen :
    MAL WIEDER RICHTIG GEIL GEWORDEN :D

    Die Libelle sieht für eine "30 min." Arbeit einfach nur hammermässig aus.

    Das "WANTED" Poster find ich fast noch geiler weil es aussieht wie direkt aus einen Western-Film "entwendet"

    Summa Summarum : Einfach nur endgeile Arbeiten !
    :)

    ReplyDelete
  2. Ich hätte schwören können, das obere ist ein Foto :o ich 'oh, sie macht also auch schöne fotos, welches objektiv nimmt sie wohl?' und dann OMG es ist gemalt :DD
    aber dann kam das untere, was auch total toll aussieht, aber außgerechnet aus löcher?! wieso wird jeder junge mensch dieses planeten dazu gezwungen dieses buch, welches mit abstand das langweiligste und blödeste buch ist was man sich nur ausdenken konnte, zu lesen?! findest du auch das es übernatürlich langweilig ist? :D
    hast nen neuen leser, find es toll das du so gut zeichnen kannst! wenn ich das könnte, dann ich weiß nicht was, aber ich würd mich ganzschön cool fühlen 8)

    ReplyDelete
  3. We are doing holes too in class, am I allowed to use this picture? I wouldn't take credit for it, and would tell people about this.
    ?

    ReplyDelete
  4. @Anonymous: It would be an honour for me :). So, of course, you can use it ;).

    ReplyDelete